x
Palvelut
Full stack
Tärkeimmät teknologiat
React, Redux, Java
Toimiala
Sovellukset ja ohjelmistot
“Rakettitieteilijät uskaltavat nostaa asioita esiin ja tietävät, milloin pitää kysyä.”
Teemu Saukonoja, GameRefineryn tuotepäällikkö
Uuden ajan pelianalytiikkapalvelu
Haaste
Osa teknologioista oli tiensä päässä. Piti rakentaa uusi palvelu ja samalla huolehtia vanhan toiminnasta.
Ratkaisu
Tiimin kokoa skaalattiin nopeasti konsulttien avulla. He toivat mukaan osaamisensa uudesta teknologiasta.
Lopputulos
Yhdessä saatiin aikaan hyvää jälkeä: huolellisesti suunniteltu ja tehty palvelu on pitkäikäinen ja moderni.
Sujuvaa yhteistyötä
GameRefinery tarjoaa analytiikkaa mobiilipelien kehittäjille ja julkaisijoille ympäri maailmaa. Taustadata on merkittävässä roolissa pelien luomisessa ja kehittämisessä. Palvelun avulla tiedetään, millaisia ominaisuuksia pelaajat arvostavat ja mikä heitä motivoi. Tälle SaaS-palvelulle on kysyntää suurten pelitalojen, kuten Rovion, Kingin ja Zyngan arjessa.
GameRefineryn tuotepäällikkö Teemu Saukonoja kertoo, että kyseessä oli yksi suurimmista teknologiaprojekteista yrityksen historiassa.
”Omatkin tekijämme ovat päteviä. Mutta kun hypätään toiseen teknologiaan, antaa varmuutta, kun rinnalla on ihminen, joka on työskennellyt itselle vieraalla teknologialla useita vuosia. Ja ehkäpä tehnyt jo virheitä aiemmin ja voi neuvoa välttämään ne”, hän kuvailee.
Yhteistyö Raketti-konkareiden kanssa oli hänen mukaansa saumatonta ja konsulttien kokemus toi hommaan sujuvuutta.
“Jos tekee töitä osaavien ihmisten kanssa, ei kannata mennä liikaa ohjaamaan. Jos homma toimii, antaa vaan rullata omalla painollaan”, Saukonoja summaa.
“Meiltä on myös suoraan kysytty, mikä on hyvä tapa ja mikä taas huonompi. Sillä on taloudellisestikin iso merkitys, jos mennään metsään. Kokemus luo oikopolkuja.”
Kalle Lundahn, rakettitieteilijä
Vapautta ja sopivasti improvisointia
Rakettitieteeltä on ollut GameRefineryn tiimissä yhteensä neljä eri kehittäjää.
Kalle Lundahnin mukaan rakettitieteilijöiden kokemuksen tuomaan näkemykseen kannattaa luottaa. ”On tuntunut hyvältä, että meihin on luotettu ja olemme saaneet ehdottaa ratkaisuja. Meiltä on myös suoraan kysytty, mikä on hyvä tapa ja mikä taas huonompi. Sillä on taloudellisestikin iso merkitys, jos mennään metsään. Kokemus luo oikopolkuja”, hän tiivistää.
Ohjelmistokehittäjä Jarno Laine sanoo, että yhteistyön alkaessa speksit eivät olleet kiveen hakattuja.
”Meiltä lopulta lähti GameRefinerylle ne tyypit, jotka tykkäävät improvisoida ja tehdä päätöksiä matkan varrella. Toisaalta osasimme suunnitella työt niin, että työskentelimme tarpeeksi kaukaisissa blokeissa emmekä tehneet päällekkäisiä töitä”, Laine sanoo.
Laineen mukaan riittävä vapaus ja mutkaton yhteys saavat tiimin toimimaan. Töitä on tehty itsenäisesti kansainvälisellä tiimillä täysin etänä, töistä raportoitu yhteiseen Slackiin ja viikkopalaverissa puhuttu tärkeimmät.
”GameRefinerya pitää myös kiittää siitä, että he olivat käyttäneet aikaa sen miettimiseen, miten työ on järkevä toteuttaa. Ei tullut suuria yllätyksiä”, Lundahn lisää.
“Yhteistyön aikana on tullut arvostettu olo ja työssä on ollut riittävästi vapautta.”
Jarno Laine, rakettitieteilijä
Tilaa rakettikirje!
Älä putoa kiertoradalta, liity postituslistalle! Emme spämmää. Lähetämme korkeintaan kaksi kertaa kuunkierron aikana meiliä: toisessa kerromme kiinnostavia juttuja softakehityksestä ja toisessa ilmoitamme vapautuvista seniorikehittäjistä, jotka voivat kirittää teidätkin etumatkalle.
Haluatko skaalata tiimisi kokoa nopeasti? Ota yhteyttä!
Marietta Johansson
rakettikauppias
+358 40 520 3100
marietta@rakettitiede.com
Timo Jaakola
rakettikauppias
+358 50 540 0230 timo@rakettitiede.com